Sunday 23 September 2012

KERJA YANG SENANG TAPI GAJI MASYUKK...

Kerja Paling Mudah Tapi Gaji Lumayan

Biasanya gaji mahal adalah dari hasil kerja yang susah samada penat otak berfikir atau penata badan menbanting tulang empat kerat. Namum ada juga kerja yang mudah tetapi mendapat ganjaran gaji yang mahal.

1.Pro Sleeper ( sesuai untuk orang yang suka tidur)



Qunar, pusat kajian perlancongan Cina, melantik tiga pengulas rahsia tahunan untuk
menilai kiraan benang, kekuatan wi-fi, kelembutan selipar dan perkhidmatan bilik di hotel terkemuka di seluruh negara. Sementara itu, Travelodge menggunakan seorang pakar katil sepenuh masa untuk tidur dalam semua bilik rangkaian hotel negara, menguji kualiti setiap tilam.
Gaji : hampir 6 angka.

2. Chocolate Eater ( sesuai untuk yang suka makan coklat)




Di Godiva, penguji coklat dilatih seperti sommeliers untuk kerja, belajar untuk memeriksa untuk kilauan dan retak, mengambil "bunny sniffs" untuk nota aroma, dan menikmati tekstur sehingga 50 bonbons sehari.

Gaji : 24k - 70k dollar, depend atas company.

3. Cute Pet Aggregator (yang untuk yang minat sangat dengan kucing  Meoooww! )




For most of us, kitten ogling is for break-time. But if you're a web editor for Cute Overload or a casting agent at True Entertainment, the production company behind Animal Planet's "Too Cute" you have to comb through adorable footage and photos of sloths, kittens, and puppies for a living.

Bagi kebanyakan kita, melihat anak kucing adalah untuk mengisi masa lapang. Tetapi jika anda seorang editor web untuk Cute Overload atau agen casting di True Entertainment, sebuah syarikat produksi di belakang tabir Animal Planet's "Too Cute" anda perlu sikat melalui rakaman comel dan gambar sloths,anak kucing dan anak anjing.
 
Gaji : secara purata.. 10 dollar sejam.. ataupun dalam setahun, lebih kurang 40k. 

source:http://www.takmungkinbenar.com

No comments:

Post a Comment