Friday, 1 November 2013

haiwan yang digunakan dalam pokemon...

pokemon sebenarnya bukan lah binatang yang tak de dalam real life,tapi ade yang sesetengah tu daripada binatang yang ade kat muka bumi ni..









RUMAH PEMAIN BOLA SEPAK EROPAH

RUMAH DIORANG MEMANG OSEMMM....tapi padanlah dengan gaji diorang..

peminat kucing perlu baca ni..!!!!!



ni anara jenis jenis kutu yang hinggap kat kucing..




Thursday, 31 October 2013

apabila semua kamen rider bersatu.. (video)

masa zaman budak-budak mesti semua tengok kesatria baja hitam,kuga kamen rider. haaa ni semua jenis kamen rider bergabung lawan dengan musuh,daripa yang zaman dulu sampailah latest kamen rider.. enjoy..


video




Tuesday, 29 October 2013

ranking kereta termahal pemain bola sepak eropah

ranking kereta termahal milik pemain bola sepak luar negara.. of cos la ranking no 1 cristiano ronaldo...  masyuk masyuk masyuk $$$$$$








Sunday, 27 October 2013

india belasah melayu kerana mencuri.(video)

kesian pun ada tengok mamat melayu ni kena bantai dengan guard india...tapi sape suruh mencuri kan.. ambik ubat..



video




10 pedang terhebat dalam dunia


10.  Tomoyuki Yamashita’s Sword


Tomoyuki Yamashita adalah  Tentera Imperial Jepun semasa Perang Dunia II. Beliau menjadi terkenal semasa perang selepas menakluk negara-negara jajahan British Malaya dan Singapura, akhirnya memperoleh nama samaran "The Harimau Malaya." Selepas akhir Perang Dunia II, Yamashita telah dibicarakan kerana jenayah perang berkaitan dengan Pembunuhan Manila dan banyak kekejaman lain di Filipina dan Singapura. Ia adalah percubaan kontroversi yang berakhir dengan hukuman mati kerana Tomoyuki Yamashita. Mana-mana yang berubah Amerika Syarikat peraturan berhubung tanggungjawab perintah untuk jenayah perang, mewujudkan undang-undang yang dikenali sebagai Standard Yamashita itu.




Sepanjang kerjaya ketenteraan, Tomoyuki Yamashita miliki pedang peribadi yang mengandungi bilah dikeluarkan oleh pembuat pedang terkenal Fujiwara Kanenaga  antara 1640 dan 1680. Senjata ini mempunyai pemegangnya dibuat semula pada awal tahun 1900. Pedang Samurai telah diserahkan oleh Ketua Yamashita, bersama-sama dengan tenteranya, pada 2 September 1945. Ia telah diambil oleh Ketua MacArthur dan diberikan kepada West Muzium Tentera Point di mana ia kekal hari ini. Pedang adalah satu bahagian dalam koleksi besar senjata tentera ditempatkan di Muzium Point Barat.


9.  Curved Saber of San Martin

José de San Martín merupakan seorang jeneral yang terkenal Argentina yang hidup pada 1778-1850. Beliau adalah pemimpin utama bahagian selatan Amerika Selatan perjuangan untuk kemerdekaan dari Sepanyol. San Martín adalah wira Amerika Selatan dan 1 Pelindung Perú. Di bawah memimpin San Martín, Peru kemerdekaan secara rasmi diisytiharkan pada 28 Julai 1821. Dalam keadaan Argentina, Perintah Liberator General San Martin adalah hiasan yang paling tinggi diberikan.


Salah satu daripada harta benda yang paling dihargai José de San Martín merupakan pedang melengkung yang dia beli di London. San Martín dikagumi bilah melengkung yang pedang dan merasakan bahawa senjata itu adalah mudah dikendalikan dan sesuai untuk pertempuran. Atas sebab ini, dia bersenjata cavalries beliau granaderos dengan senjata yang sama, yang dianggap penting untuk serangan percuma. Pedang melengkung ditinggal  San Martín sehingga kematiannya dan kemudian diturunkan kepada Ketua de la Republica Argentina, Don Juan Manuel de Rosas.




8.  Seven-Branched Sword


Dinasti Baekje adalah satu kerajaan purba yang terletak di barat daya Korea. Pada kemuncaknya pada abad ke-4, Baekje dikawal jajahan di China dan sebahagian besar Semenanjung Korea barat. Mereka adalah salah satu daripada Tiga Kerajaan Korea, bersama-sama dengan Goguryeo dan Silla. Pada 372, Raja Geunchogo daripada Baekje penghormatan kepada Eastern Jin dan ia dipercayai bahawa Pedang Tujuh bercabang telah dicipta dan diberikan kepada raja sebagai tanda pujian.


Senjata adalah cm pedang besi panjang 74.9 dengan enam protrusions seperti cawangan sepanjang bilah pusat, yang merupakan 65.5 cm. Pedang telah dibangunkan untuk tujuan istiadat dan tidak dibina untuk berperang. Pada tahun 1870 seorang paderi Shinto bernama Masatomo Kan menemui dua inskripsi pada Pedang Tujuh bercabang . Salah seorang daripada mereka menyatakan "Pada tengah hari pada hari keenam belas bulan kesebelas , tahun keempat era Taiwa , pedang itu dibuat daripada keluli keras 100 masa itu. Menggunakan pedang menangkis 100 askar musuh. Sesuai untuk sopan duke raja. "

Pedang Tujuh bercabang mengandungi banyak kenyataan , tetapi yang paling kontroversi melibatkan ungkapan " enfeoffed tuan, " digunakan apabila menggambarkan Raja Wa sebagai tunduk mungkin untuk pemerintah Baekje . Pedang adalah satu hubungan yang penting sejarah dan menunjukkan bahawa hubungan tidak wujud antara negara-negara Asia Timur era ini. Pedang Tujuh bercabang asal kini ditempatkan di 
dalam Tempat Suci Isonokami di Wilayah Nara Jepun. Ia tidak dipamerkan kepada orang ramai.


7.  Wallace Sword

William Wallace adalah seorang pahlawan Scotland yang tinggal 1272-1305. Wallace terkenal kerana mengetuai penentangan terhadap England semasa Perang Kemerdekaan Scotland, yang telah dilancarkan pada 13-an dan awal abad ke-14. Semasa hayatnya, William Wallace telah dilantik sebagai Guardian Scotland. Beliau mengetuai infantri tentera yang terlibat musuh di tangan untuk memerangi tangan. Pemilikan hadiah banyak askar pedang mereka. Dalam usaha untuk terus hidup di medan perang yang terpaksa menjadi pedang berbakat. Pada 1305, William Wallace telah ditangkap oleh Raja Edward I dari England dan telah dihukum mati kerana pengkhianatan. Hari ini William Wallace diingati di Scotland sebagai patriot dan pahlawan negara. Pedang adalah salah satu yang paling terkenal di dunia.

William Wallace pedang terletak di Tugu Negara di Stirling , Scotland. Batang pedang berukuran 4 kaki 4 inci ( 132cm ) dan ia mempunyai berat £ 6,0 (2.7 kg). Pedang ini dikatakan menjadi senjata yang Wallace digunakan di Pertempuran Stirling Bridge pada tahun 1297 dan Pertempuran Falkirk (1298 ). The memukul pedang itu terdiri daripada sekeping berbentuk bawang besi dan hujungnya cengkaman dibalut dengan kulit coklat gelap. Hulu atau pemegang yang kini pada pedang Wallace tidak asal. Adalah dipercayai bahawa pedang ini telah diubah suai pada masa-masa yang berasingan.

Selepas pelaksanaan William Wallace, Sir John de Menteith , Gabenor Dumbarton Istana , menerima pedangnya. Pada 1505, Raja James IV dari Scotland membayar jumlah sebanyak 26 syiling mempunyai pedang binned dengan tali sutera. Ada yang mengatakan bahawa pedang menjalani banyak perubahan, yang mungkin telah perlu kerana sarungnya asal Wallace , hulu dan tali pinggang dikatakan telah dibuat dari kulit kering Hugh Cressingham , yang merupakan komander English


6.  Tizona


El Cid adalah seorang lelaki yang dilahirkan sekitar tahun 1040 di Vivar, yang merupakan sebuah bandar kecil kira-kira enam batu ke utara Burgos, ibu Castile. Kerajaan Castile adalah salah satu daripada empayar zaman pertengahan Semenanjung Iberia. Semasa hayatnya El Cid menjadi pemimpin yang berjaya tentera dan diplomat. Beliau dinamakan umum ketua tentera Alfonso VI dan menjadi wira Sepanyol. El Cid adalah aset yang paling berharga raja dalam memerangi Moors. Dia adalah seorang ahli strategi tentera yang mahir dan pedang yang kuat.



El Cid dimiliki dan digunakan pedang yang berbeza dalam hidupnya, tetapi kedua-dua yang paling terkenal adalah Colada dan Tizona. Tizona adalah pedang yang digunakan oleh El Cid untuk menentang Moors. Senjata ini adalah salah satu peninggalan yang paling dihargai Sepanyol dan dipercayai telah dipalsukan di Córdoba, Sepanyol, walaupun sejumlah besar Damsyik keluli boleh didapati di bilah itu. Damsyik keluli telah digunakan terutamanya di Timur Tengah. Tizona adalah 103 cm/40.5 inci panjang dan berat 1.1 kg/2.4 pound. Ia mengandungi dua tulisan yang berasingan, dengan satu penyenaraian tarikh kilang daripada 1002 dan lain-lain yang memetik doa Katolik Ave Maria. Tizona kini dipamerkan di Muzium de Burgos di Sepanyol.

5.  Napoleon’s Sword


Pada 1799 , Napoleon Bonaparte menjadi pemimpin tentera dan politik Perancis selepas mengadakan rampasan kuasa d'etat . Lima tahun kemudian Senat Perancis mengisytiharkan beliau maharaja. Dalam dekad pertama Napoleon abad ke-19 dan Empayar Perancis telah terlibat dalam konflik dan peperangan dengan setiap kuasa utama Eropah. Akhirnya , satu siri kemenangan memberi French kedudukan dominan dalam benua Eropah, tetapi sebagai sejarah kemudian akan berulang, pada tahun 1812 Perancis mula serangan mereka di Rusia. Keputusan untuk menyerang Rusia menandakan titik perubahan dalam nasib Napoleon. Dalam tahun 1814, Gabungan Keenam menyerang Napoleon Perancis dan telah ditangkap dan dibuang ke pulau Elba. Dia akan melarikan diri, tetapi akhirnya meninggal dunia dalam pantang di pulau Saint Helena. Ahli-ahli sejarah menganggap Napoleon sebagai genius tentera dan seorang lelaki yang membuat sumbangan yang kuat kepada seni operasi peperangan.


Di medan perang Napoleon membawa pistol dan pedang. Dia memiliki koleksi besar senjata dan meriam. Senjata beliau adalah salah satu daripada jenis dan dimasukkan bahan-bahan terbaik. Pada musim panas tahun 2007, pedang emas diselaputi yang pernah dipunyai oleh Napoleon dilelong di Perancis lebih daripada $ 6400000 dolar. Pedang telah digunakan oleh Napoleon dalam peperangan. Pada awal tahun 1800, Napoleon dibentangkan senjata kepada saudaranya sebagai hadiah perkahwinan. Pedang ini telah diturunkan dari generasi ke generasi, tidak pernah meninggalkan keluarga Bonaparte ini. Pada tahun 1978, pedang telah diisytiharkan harta negara di Perancis dan pemenang lelongan itu tidak dikenal pasti.

4.  Sword of Mercy


Pedang Mercy adalah senjata yang terkenal yang pernah dipunyai oleh Edward si Pengaku. Edward Pengaku adalah salah satu yang terakhir Anglo-Saxon raja England sebelum Penaklukan Norman 1066. Beliau memerintah 1042-1066 dan pemerintahannya telah disifatkan oleh tidak teratur runtuh kuasa diraja di England. Tidak lama selepas kematian Edward yang Pengaku, iaitu Norman mula berkembang ke England, yang diketuai oleh William the Conqueror terkenal.

Pedang Mercy mempunyai bilah yang patah , yang memotong pendek dan persegi. Pada 1236 , senjata yang telah diberikan curtana nama dan sejak itu telah digunakan untuk upacara diraja. Pada masa dahulu ia adalah satu keistimewaan untuk menanggung pedang ini kepada raja. Ia dianggap satu isyarat yang mengasihani. Kisah sekitar berbuka senjata yang tidak diketahui, tetapi sejarah menunjukkan bahawa mitos hujung diputuskan oleh malaikat untuk mengelakkan pembunuhan salah.

Pedang Mercy adalah sebahagian daripada Jewels Mahkota United Kingdom dan merupakan salah satu daripada lima pedang digunakan semasa pertabalan raja British. Senjata yang jarang berlaku dan merupakan salah satu daripada hanya sebilangan kecil pedang untuk terus hidup pemerintahan Oliver Cromwell. Cromwell dikenali untuk memesan lebur ke bawah artifak purba untuk emas sekerap dan logam. Semasa pertabalan British, Pedang Mercy mempunyai dan menggunakan sebagai raja mengurniakan kesatria kepada penerima anugerah .


3.  Zulfigar

Zulfiqar adalah pedang purba pemimpin Islam Ali. Ali adalah sepupu dan anak dalam undang-undang Nabi Muhammad. Dia memerintah Khalifah Islam 656-661. Oleh beberapa akaun sejarah, Muhammad memberikan Zulfiqar kepada Ali di Perang Uhud. Muhammad Ali dikagumi kuasa dan kekuatan di medan perang dan mahu untuk mempersembahkan kepadanya senjata dihargai. Pedang adalah simbol agama Islam dan dikagumi oleh berjuta-juta orang.
Zulfiqar adalah pedang lengkung, yang merujuk kepada Asia Barat atau pedang Asia Selatan dengan pisau melengkung. Ada yang mengatakan bahawa Ali menggunakan pedang pada perang Khandaq, yang merupakan satu percubaan mengepung yang terkenal di kota Madinah. Semasa pertempuran, Muhammad, Ali, dan pembela Islam yang lain dibina parit untuk melindungi Madinah terhadap sekutu berkuda yang lebih besar.


 imej beberapa bercanggah pedang pedang lengkung yang terkenal wujud. Sebahagian daripada mereka menggambarkan senjata sebagai mempunyai dua bilah selari , menekankan kebolehan mistik dan kelajuan , manakala yang lain menggambarkan Zulfiqar sebagai pedang lengkung lebih berbentuk tradisional. Beberapa lukisan sejarah menggambarkan pedang dengan perpecahan , bilah berbentuk V. Menurut Syiah Dua Belas , senjata yang kekal hari ini dan disimpan di dalam milik Imam Muhammad al- Mahdi. Senjata ini adalah sebahagian daripada koleksi yang terkenal yang dikenali sebagai al -Jafr .

Al- Jafr adalah Syiah mistik kitab suci . Ia terdiri daripada dua kotak kulit yang mengandungi artifak yang paling penting dari zaman Muhammad dan Ali. Koleksi ini telah diturunkan ke atas generasi , dengan setiap Imam baru menerima dari sebelumnya kematiannya. Kandungan Al- Jafr agak menarik, tetapi mereka tidak disediakan untuk tatapan umum. Satu bahagian buku ini menerangkan kaedah-kaedah Islam , arahan dan perkara-perkara di sekitar peperangan, termasuk sebuah beg yang mengandungi perisai dan senjata Muhammad. Zulfiqar dikatakan duduk di antara artifak yang tidak ternilai.

2.  Honjo Masamune

Masamune adalah swordsmith Jepun yang secara meluas dianggap sebagai salah satu daripada kaji logam yang terbesar di dunia. Tarikh yang tepat untuk hidup Masamune adalah tidak diketahui, tetapi ia dipercayai bahawa dia bekerja 1288-1328. Senjata Masamune telah mencapai status legenda sepanjang zaman. Dia menciptakan pedang dikenali sebagai tachi dan pisau dipanggil tant?. Pedang Masamune mempunyai reputasi yang kukuh untuk kecantikan unggul dan berkualiti. Dia jarang ditandatangani karya-karya beliau, jadi ia boleh menjadi sukar untuk mengenal pasti positif semua senjata itu.


Yang paling terkenal daripada semua pedang Masamune dinamakan Honjo Masamune . The Honjo Masamune adalah amat penting kerana ia mewakili Shogunate dalam tempoh Edo Jepun. Pedang ini telah diturunkan dari satu Shogun yang lain untuk generasi. Pada tahun 1939 senjata yang dinamakan sebagai khazanah negara di Jepun, tetapi kekal di cawangan Kii keluarga Tokugawa. Pemilik terakhir diketahui Honjo Masamune adalah Tokugawa Iemasa . Rupa-rupanya Tokugawa Iemasa memberikan senjata dan 14 pedang yang lain untuk sebuah stesen polis di Mejiro , Jepun, pada bulan Disember 1945.

Tidak lama selepas itu pada bulan Januari 1946, pihak polis Mejiro memberikan pedang Sgt. Coldy Bimore ( 7 AS Berkuda ). Sejak masa itu, Honjo Masamune telah hilang dan di mana beradanya pedang masih misteri. Honjo Masamune merupakan salah satu artifak sejarah yang paling penting untuk hilang pada akhir Perang Dunia II.

1.  Joyeuse



Charlemagne adalah seorang lelaki yang dilahirkan sekitar tahun 742. Beliau adalah salah seorang raja-raja yang besar dalam sejarah dunia dan menjadi Raja Frank pada 768. Dalam 800 beliau dinamakan Maharaja Rom, jawatan yang dipegang oleh beliau selama baki hidupnya. Dalam Empayar Rom Suci beliau dikenali sebagai Charles I dan adalah yang pertama Maharaja Rom Suci. Semasa hayat Charlemagne dia berkembang kerajaan Frank menjadi sebuah empayar, yang meliputi banyak Barat dan Eropah Tengah. Charlemagne dianggap sebagai bapa pengasas kedua-dua monarki Perancis dan Jerman, serta bapa Eropah.


Joyeuse adalah nama pedang peribadi Charlemagne . Hari ini, terdapat dua pedang dikaitkan dengan Joyeuse . Satu adalah pedang yang disimpan dalam Schatzkammer Weltliche di Vienna, manakala yang lain ditempatkan di Louvre di Perancis. Bilah dipamerkan di Louvre mendakwa akan sebahagiannya dibina dari pedang asal Charlemagne . Pedang diperbuat daripada bahagian-bahagian dari abad yang berbeza, maka ia boleh menjadi sukar untuk mengenal pasti positif senjata sebagai Joyeuse . Hulu pedang menunjukkan tarikh kilang sekitar masa Charlemagne. The banyak diukir emas memukul dibuat dalam dua bahagian dan cengkaman emas lama pernah dihiasi dengan berlian.

Pedang Charlemagne muncul dalam banyak legenda dan dokumen sejarah. Mitologi Bulfinch ini diterangkan Charlemagne menggunakan Joyeuse untuk memotong kepala komander Corsuble Saracen serta kuda rakan Ogier beliau Dane . Selepas kematian Charlemagne , pedang itu dikatakan telah melawan dipegang oleh Saint Denis Basilica dan kemudian dibawa ke Louvre selepas dijalankan di arakan Coronation untuk raja-raja Perancis.